Informatie

Eenvoudig bestellen bij dronedepot.be, hoe doe je dat?

Hoe plaats ik een bestelling?

Stap 1: Voeg de gewenste artikels toe aan je winkelmandje.

Bij elke artikel staat een knop “In winkelmand”. Klik op deze knop om je artikel toe te voegen aan het winkelmandje. 

Ben je in de artikelfiche dan kan je ook direct het gewenste aantal mee geven.

De huidige voorraad van het artikel wordt ook op deze pagina weergegeven als deze informatie beschikbaar is. Let op, deze voorraad is indicatief en niet bindend.

Je kan de inhoud van je winkelmandje met bijhorende prijzen en aantallen steeds raadplegen door op het winkelmandje rechts bovenaan je scherm te klikken.

Bestellen, uw verzendgegevens

Stap 2: Bestelling plaatsen

Ga naar het winkelmandje en klik daar op de Afreken knop. Je krijgt dan de mogelijkheid om je besteloverzicht te bekijken of aan te passen, je facturatie en leveringsgegevens op te geven.

Heb je een kortingscode geef die dan hier ook op. Deze zal dan automatisch mee verrekend worden.

Ben je een zakelijke klant geef dan zeker je bedrijfsnaam en geldig BTW numer op. Alle bestellingen krijgen een factuur, ook particuliere klanten.

Betalen voor uw bestelling

Stap 3: Kies je betaalmethode

Na het kiezen van de betaalmethode krijg je nog een volledig overzicht van je bestelling, verzendingsgegevens, verzendingskosten en gekozen betaalmethode. 

Als je nu bevestigd zal je naar een beveiligde betaalomgeving (Mollie.com) gestuurd worden. Voer daar je betaling uit. Als dit succesvol is gebeurd krijg je van ons een automatische bestelbevestiging.

 

Indien de bestelling meer dan 100,00 euro is dan geniet u van gratis verzending. Indien dit lager is dan is de verzendkost 6,95 euro.

Bestellen, hoe werkt het
Bestellen, hoe werkt het

Deellevering

Wanneer je een bestelling plaatst kan je steeds in de artikelfiche zien wat de huidige indicatieve voorraad is bij dronedepot.be, maar ook of deze beschikbaar zijn bij onze leveranciers.

Als je bestelling niet direct volledig kan verzonden worden omdat er een aantal artikels niet direct beschikbaar zijn, dan zal je bestelling standaard pas verzonden worden vanaf het moment we je bestelling in zijn geheel kunnen verzenden.

Wens je echter toch sneller je artikels te verkrijgen en dient dit dan te gebeuren door meerdere leveringen dan neem je best met ons eerst contact op om te zien of er een meerprijs is voor de verzending van de naleveringen. Afhankelijk van onze marge, en daar zijn we eerlijk in, kunnen we deze nalevering kostenloos doen of niet. Informeer jezelf dus best op voorhand via ons contact formulier of bel ons.

Bestellen, hoe werkt het

Stap 4: Controle en levering

Van zodra de betaling gecontroleerd is en bij ons is toegekomen wordt je bestelling zo snel mogelijk verzonden, u krijgt telkens een bevestigingsmail van ons na elke stap zodat u perfect kan volgen wat er gebeurd. Afhankelijk van de verzendingsmethode krijgt u ook een aparte mail met een trackingcode zodat u de levering van uw bestelling perfect kan opvolgen.

Wij verzenden pas na ontvangst van uw betaling.

GDPR en Privacy

GDPR

Alle gegevens die u bij ons achter laat worden conform de GDPR of AVG wetgeving behandeld en zijn ten alle tijde opvraagbaar en verwijderbaar op uw verzoek. Alle gegevens worden gebruikt in het kader van de verplichtingen nodig voor de verkoopsovereenkomst en worden in een database bewaard en elk mogelijk misbruik zal steeds worden gemeld aan de klant alsook aan de verplichte instanties.

IT-Factory BVBA is hier de Data Verwerkingsverantwoordelijke en u klant bent hier het Data-subject en heeft hierbij de volgende rechten:

  • Je hebt het recht te eisen dat wij je gegevens wissen, vb. wanneer het doel waarvoor de data oorspronkelijk verzameld werden niet meer bestaat. Wij dienen niet alleen de gegevens bij ons te wissen, maar ook aan mogelijke onderaannemers te vragen dat zij ook bij hen de data wissen.
  • Je hebt het recht om informatie over deze data te vragen, zoals hoe lang je data bewaard worden, waarom wij die verzamelen, en welke personen/organisaties toegang hebben tot jouw informatie.
  • Je hebt het recht om, met redelijke intervallen, je data in te zien en eventueel te laten verbeteren, en je hebt het recht je gegevens naar een andere Verwerker te verhuizen. Afhankelijk van de omstandigheden zullen wij jou beveiligde toegang geven tot jouw gegevens of een kopie ervan overhandigen in een industriestandaard zoals een csv-bestand.
Voor meer informatie kijk naar onze privacy pagina.

Garantie

Particuliere klant

Als particuliere klant geniet u van de Europese wettelijke garantie van 2 jaar op nieuw verkochte goederen. Tweedehands goederen hebben ook een garantie van minimum 1 jaar.

Zakelijke klant

Als zakelijke klant heeft u recht op de fabriekgarantie, dit is de garantie die de fabrikant van het verkochte artikel voorziet. Bij twijfel aarzel niet ons hier meer uitleg over te vragen.

Algemene garantie bepalingen

De start garantiedatum is de factuurdatum vermeld op het factuur waarop uw artikel staat al dan niet met een serienummer.

De koper heeft naast deze wettelijke garantietermijn ook recht op 14 dagen herroepingsrecht.

Heb je nog vragen over de rechten dat u heeft als klant van een e-commerce shop, dan kan u steeds meer informatie vinden op de site van FOD economie “Infoshopping”.

Recyclage bijdrage

Wij verkopen electronica in de meeste gevallen voorzien van batterijen.

De Belgische wetgeving verplicht ons dan ook om u als klant de recupel en bebat bijdrage door te rekenen.

Al onze prijzen vermeld op de website bevatten reeds deze bijdrages. U heeft ook het recht als u een toestel koopt op onze website om uw oude toestel dat u met dit nieuwe toestel vervangt kostenloos binnen te geven (verzendingskosten zijn ten laste van de klant) of dit kostenloos binnen te brengen op een containerpark in België. Ook batterijen kan u bij ons achterlaten of via een Bebat inzamelpunt.

Terugbetaling

Als klant heeft u recht op 14 dagen herroepingsrecht.

U kan dit herroepingsrecht uitvoeren via een door DroneCave CommV. verstrekt formulier. U kan dit ten allen tijde opvragen. U krijgt dan via mail meer informatie over het verdere verloop ervan.

Alle kosten (bijv. verzendingskosten, voorrijkosten, eventueel reeds geleverde diensten) die uit dit herroepingsrecht voortvloeien zijn voor de klant en dienen te gebeuren alvorens de klant recht heeft op terugbetaling.

Herstelling

Wanneer een bij dronedepot aangekocht artikel hersteld dient te worden gaan wij als volgt te werk:

  • U contacteert ons via mail ([email protected]) of via ons contactformulier met een duidelijke beschrijving van het probleem, het model en met vermelding van het aankoop factuurnummer en datum.
  • Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op via email om de herstelling verder te behandelen
  • Indien het toestel bij dronedepot werd aangekocht en nog binnen de wettelijke garantietermijn valt doen we al het mogelijke om de herstelling onder garantie te laten gebeuren bij de fabrikant van het artikel. De garantiebepalingen van de fabrikant zijn van toepassing. Dronedepot of IT-factory BVBA kan niet aansprakelijk gesteld worden in geval van dispuut omtrent de garantie door de fabrikant.

Wanneer een artikel niet bij dronedepot werd gekocht of niet meer binnen de garantie (termijn en bepalingen) valt dan kan u het ook door ons laten herstellen via ons eigen repair center met kennis van zaken. Wij werken enkel met officiële merk onderdelen.