DJI Fly app problemen oplossen, hoe?

DJI Fly app

Sinds het uitkomen van de nieuwe DJI Mavic Mini en de DJI Mavic Air 2 gebruikt DJI een nieuwe app, DJI Fly.

Naast de compatibiliteitsproblemen met bepaalde smartphones en tablets horen we soms ook verschillende weerkerende problemen. We sommen ze even op met hun mogelijke oplossingen.

De app is niet te vinden op de Google Play Store op je toestel.

Open een internet browser op je toestel en surf naar https://play.google.com/store/apps/details?id=dji.go.v5, je komt dan op de installatie pagina van de app.

Als dit niet werkt , open dan de volgende site: https://play.google.com/store, en zoek naar “DJI”, je zou dan de DJI Fly app moeten vinden in de lijst van beschikbare apps.

Installeren van de app lukt niet of de app opent niet bij opstarten.

Als je de app opstart en je krijgt de melding: “This app is not compatible with your device“, controleer dan eerst de versie van je android OS: Settings > About Device > Android Version (dit kan verschillen naargelang je toestel. Als de versie van je toestel lager is dan 6.0.0 probeer dan eerst je toestel via een eventuele beschikbare update te upgraden naar een versie hoger dan 6.0.0.

Als je telefoon of tablet een Android versie 6.0 of beter heeft maar je kan de app nog steeds niet installeren of openen controleer dan eerst even of je toestel een 64-bit toestel is, raadpleeg hiervoor ons artikel over compatibiliteit van apparaten met de app.

Je kan de app starten maar je kan niet verbinden met de drone.

  • Schakel alles uit (smartphone of tablet , controller en drone), herstart de smartphone of tablet, start de remote controller, wacht even en start dan de drone.
  • Trek de usb kabel uit de remote controller en steek hem terug in.
  • Probeer eens een andere usb kabel tussen remote controller en je smartphone of tablet. Het is aanbevolen de originele meegeleverde USB kabel te gebruiken. Is de kabel echter te kort zorg dan dat je zeker de juiste kabel gebruikt.
  • Voor Android apparaten controleer je best even of de instelling “USB debugging” is ingeschakeld. Ga naar settings > Applications > Application manager, en selecteer DJI Fly. Klik “Set as default” en “Clear defaults”. Verbind de smartphone opnieuw met de remote controller met de USB kabel en start de DJI Fly app. 
  • Update de firmware en de DJI Fly app.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

0

Your Cart

x Logo: Shield
Deze Site Is Beveiligd Door
Shield